Onderwijs

Op het Noorderlicht wordt op drie niveaus lesgegeven: vmbo basis, kaderberoepsgericht engemengde leerweg of beroepsmavo(TL) vanaf augustus 2021. Hoe wij dit vormgeven en welke vakken er worden gegeven kun je zien in onze lessentabel. Naast de reguliere lessen is het voor jou op onze school ook mogelijk om na school te sporten, hiervoor bieden wij Topscore aan.

Om ervoor te zorgen dat je de juiste keuze maakt, hebben wij twee decanen, een decaan onderbouw en een decaan bovenbouw. Zij zijn verantwoordelijk voor het loopbaanprogramma in de onder- en bovenbouw.

In 2018 zijn wij gestart met talentklassen en in 2019 met het aanbieden van keuzevakken in de onderbouw. Ook dit jaar hebben wij het programma weer aangepast aan de wensen van onze leerlingen. Je bepaalt zelf voor 10% je lesprogramma. Je kunt kiezen uit 1 van de 4 keuzevakken en 1 van de 9 talentklassen. Hierdoor sluit het programma meer aan bij jouw eigen interesses en talenten!